8 sposobów na redukcję zmarszczek

 

Nie ważne, czy masz 35 lat i dopiero zaczynasz dostrzegać pierwsze oznaki starzenia, czy 55 i Twoja skóra zdradza ile masz lat, szukanie sposób na redukcję zmarszczek prawdopodobnie Cię frapuje. W tym samym czasie, mówią eksperci, wiele z nas przegrywa w tej bitwie, obserwując bezradnie jak błysk młodości zamienia się w przyćmione światło.

Wiele kobiet i mężczyzn wierzy, że proces starzenia skóry jest nieunikniony, ale z wiedzą i technologią, jaką obecnie posiadamy, naprawdę możesz wyglądać tak młodo jak się czujesz,” mówi Robin Ashinoff, dermatolog w medycznym centrum Hackensack University w New Jersey.

Aby naprowadzić się na właściwą ścieżkę, WebMD zapytało Ashinoffa i kilkoro innych ekspertów co tak naprawdę pomaga zredukować zmarszczki. Poniżej znajdziecie 23 sposoby. Podczas gdy niektóre wymagają wizyty u dermatologa, wiele z nich możesz wykonać sama.

Co możesz zrobić?

  1. Unikaj słońca. To przyczyna numer 1 zmarszczek, z tuzinami badań opisujących wpływ słońca. W jednym badaniu przy udziale bliźniaków jednojajowych, chirurg plastyczny z Nowego Jorku, Dr Darrick Antell, odkrył, że działanie słońca jest ważniejsze od genetyki. Bliźnięta, które limitowały czas pobytu na słońcu miały mniej zmarszczek i wyglądały młodziej niż miłośnicy słońca.

   

 2. Używaj kremzmarszczkiu przeciwsłonecznego. Jeśli musisz wychodzić na słońce, mówi Amerykańska Akademia Dermatologii, stosuj krem z filtrem! Ochroni Cię przed rakiem skóry i pomoże zapobiegać zmarszczkom.

3. Nie pal. Część badań jest wciąż kontrowersyjna, ale coraz więcej z nich potwierdza, że dym papierosowy postarza skórę- w większości poprzez wydzielanie enzymów rozbijających kolagen i elastyn, ważne części składowe skóry. Badania bliźniąt wykonane przez Twin Research Unit w Szpitalu św. Tomasza w Londynie wykazały, że brat lub siostra, które palili mieli więcej zmarszczek i skórę do 40% cieńszą od osób niepalących.

4. Wysypiaj się. Dermatolog z Yale, Nicholas Perricone, mówi, że kiedy się nie wysypiasz, organizm produkuje nadmierną ilość kortyzolu, hormonu rozbijającego komórki skóry. Daj organizmowi odpocząć, mówi Perricone, a będziesz produkować więcej HGH (hormonu wzrostu), który pomoże utrzymać jędrną, bardziej elastyczną i mniej podatną na powstawanie zmarszczek skórę.

5. Śpij na plecach. Amerykańska Akademia Dermatologii (AAD) ostrzega, że spanie w pewnych pozycjach noc po nocy powoduje powstawanie „zmarszczek sennych”- zmarszczek, które stają się wryte w powierzchnię skóry i nie znikają, kiedy się budzisz. Spanie na boku zwiększa zmarszczki na policzkach i brodzie, a spanie twarzą w dół bruzdę nad brwiami. Aby zredukować tworzenie się zmarszczek, mówi AAD śpij na plecach.

6. Nie mruż oczu- kup sobie okulary do czytania! ADD mówi, że każdy powtarzalny ruch twarzy- na przykład, mrużenie zdrowe jedzenieoczu- powoduje przemęczenie mięśni twarzy prowadzące do tworzenia się bruzdy pod powierzchnią skóry. Bruzda w końcu staje się zmarszczką. Tak więc: Noś okulary. Ochroni skórę wokół oczu od szkodliwego działania słońca i nie będziesz musiał mrużyć oczu.

7. Jedź więcej ryb- zwłaszcza łososia. Łosoś nie tylko jest (wraz z innymi rybami zimnowodnymi) wspaniałym źródłem protein- jednym z bloczków budujących skórę- to także świetne źródło potrzebnych kwasów tłuszczowych omega-3. Perricone mówi WebMD, że niezbędne kwasy pomagają odżywiać skórę i zapewnić jej sprężystość oraz młodość, pomagając w redukcji zmarszczek.

8. Jedz więcej soi. Większość dowodów pochodzi z badań na zwierzętach, ale badania pokazują, że pewne właściwości soi mogą pomóc w ochronie i skóry i uleczyć część efektów fotostarzenia. W jednym ostatnim badaniu, opublikowanym przez europejski dziennik odżywiania, badacze piszą, że suplement oparty na soi (inne składniki to m.in. białka rybne, ekstrakty białej herbaty, pestki winogron, pomidory, a także kilka witamin) poprawiły strukturę skóry i jej sprężystość już po sześciu miesiącach od ich używania.

Dodaj komentarz